Jan Čumlivski

Jan Čumlivski absolvoval obor maďarská lingvistika a kulturologie na FF UK v Praze a ateliér tvorby písma a typografie na UMPRUM pod vedením Františka Štorma, Luboše Drtiny a Karla Halouna. Doktorské studium na téže škole zakončil disertační prací Prosta Haná tatar vrahů se zaměřením na problematiku frakturního písma. V současné době vede na UMPRUM ateliér tvorby písma a typografie (společně s Filipem Krausem). Věnuje se úpravě knih, a to jak grafické, tak textové, je spoluautorem a editorem např. publikace Codex Aigas (2019), řady Baedekrů festivalu Tabook (2013–2021) atd. Na Slovensku je výtvarným umělcem (Drsná škola, Slovenská národná galéria, 2017), vytváří autorské knihy – Kvartira 77 (2004), Ni čest, ni slávu / Weder Ruhm, noch Ehre (2005), Palmáre (2007), Union – Ideální stát (2008), Kolchoz 2047 (2010), Jesus Gym (2010), Střed (2011), Žár (2014), Póvl (2017) aj.